ביקור בסין 2019

במהלך ביקורי בסין נחשפתי לתרבות הסינית, לאנשים, לשפה,לנופים שמהם שאבה ברפואה הסינית את דימוייה,לישן מול חדש, לחיים המודרניים מול אנשי השבטים המסורתיים וכמובן גם לצמחי המרפא הסיניים שבסין נמכרים בכל מקום ולא רק בבתי המרקחת.
אלה הם רשמי מהביקור בסין:

ביקור בחבל הארץ המקסים במחוז חונאן זַ'אנגג'יָאג'יֶה - זהו פארק טבע מדהים הנקרא גם פארק אווטאר בגלל שבו צולם הסרט הנפלא אווטאר.
צוקים ענקיים הממריאים למרומים ופוגשים את קו הרקיע כאילו צומחים לשמיים המראה מרהיב, וההרגשה כאילו אתה נמצא בתוך גלויה או חלום, והעיין אינה מתעייפת מלראות עוד ועוד
טראק ערוץ הנמר- או ערוץ הטיגריס, זהו הטראק המתוייר היותר בסין הממוקם במחוז יונאן, זהו טראק מאתגר וקשה שמתחיל בעלייה מאתגרת שלקחה לנו 5 וחצי שעות כאשר רוב המסלול לא מוצל, שבסופו יש עוד עליה של 28 הפיתולים שהיא הדובדבן של האתגר. אולם הנוף המהמם שלמעלה ולכל אורך העליה שווה את האתגר...
טראק ערוץ הנמר- טראק עם נופים מהממים ערוץ מים זורם בעומק הערוץ וממול בצד השני של הערוץ הרי ענק מתנשאים והירוק שולט בהכל, כאשר המסלול עובר במעלה הערוץ והנוף המרהיב נשקף לכל עבר.
אחרי הטראק הגענו לעיר העתיקה והמקסימה ליג'יאנג - זוהי עיר שרוב הבתים בה נמוכים עשויים עץ ובעלי תקרת רעפים שחורה, העיר יפיפייה ותוססת ברחובות שכל אחד מדהים יותר ממשנהו כיף להסתובב ברחובות העיר וממש לא קשה ללכת לאיבוד...
בליג'יאנג מה שהפתיע אותנו ביותר היה הטיפוח והניקיון הניכרים בכל, כאשר אנשי השבטים ממעוט הנאש'י החיים במקום גאים במורשתם ולובשים את בגדים המסורתים. (בעיקר המבוגרים)
בעיר העתיקה ליגיאנג - הצבעוניות והיופי שולטים בכל מקום בעיר, סין מוכיחה שוב ושוב שהיא יודעת לשמור ישן מול חדש ולהיות צבעונית ומרהיבה.
בעיר העתיקה ליצ'יאנג - פגשנו את פטריית הענק LING ZHI פטרייה החשובה להרגעת הנפש ולחיזוק
צמחי מרפא סיניים - בתור מי שעוסקת ברפואה סינית נהנתי מאוד להכנס לחנויות שמוכרות צמחי מרפא סינים ולראות את החנויות ואת מה שהן מציעות לסיני הממוצע גם פה ניכר שהאדם הממוצע שחי בסין משתמש ברפואה הסינית הקדומה בחיי היום יום וכי הרפואה העתיקה משתלבת יפה מאוד עם החיים המודרנים בסין.
שאנגרילה - עוד עיר עתיקה מקסימה הפעם זוהי עיר טיבאטית מקסימה הבנויה מעץ עם רחובות וכיכרות מרוצפי אבן, כאשר בכל ערב יש בכיכר המרכזית ריקודים טיבטיים שהזכירו לנו ריקודי עם (בקצב קצת יותר איטי מהריקודים שלנו כך שאפשר לנסות ולהצטרף)
מנזר Songzanlin, המנזר הגדול ביותר במחזו יונאן, ואחד הגדולים בסין - מנזר מהמם ביופיו הממוקם בעיר שאנגרילה ציבעוני ומלא בזהב כנהוג בעיצוב הטיבטי.
שורש גינסנג - מחזק אנרגיה מאוד דומיננטי הקיים